Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Photography's prominence in the representation and experience of India in contemporary and historical times has not guaranteed it a position of sustained attention in research and scholarship. For a technology as all pervasive as photography, and a country as colossal as India, this scenario is somewhat of an anomaly.
Photographie --- Histoire de la photographie --- Inde --- Photography --- History.
Choose an application
Photography --- Photography, Artistic --- Photographie --- Photographie artistique --- History --- Histoire --- History. --- Photographie d'art --- Histoire de la photographie --- Histoire de l'art --- Panorama mondial --- Photography, Artistic - History --- Photography - History
Choose an application
Photography's great success gives the impression that the major questions that have haunted the medium are now resolved. On the contrary, the most important questions about photography are just beginning to be asked. These fourteen essays, with over 200 illustrations, critically examine prevailing beliefs about the medium and suggest new ways to explain the history of photography. They are organized around the questions: What are the social consequences of aesthetic practice? How does photography construct sexual difference? How is photography used to promote class and national interests? What are the politics of photographic truth? The Contest of Meaning summarizes the challenges to traditional photographic history that have developed in the last decade out of a consciously political critique of photographic production. Contributions by a wide range of important Americans critics reexamine the complex—and often contradictory—roles of photography within society. Douglas Crimp, Christopher Phillips, Benjamin Buchloh, and Abigail Solomon Godeau examine the gradually developed exclusivity of art photography and describe the politics of canon formation throughout modernism. Catherine Lord, Deborah Bright, Sally Stein, and Jan Zita Grover examine the ways in which the female is configured as a subject, and explain how sexual difference is constructed across various registers of photographic representation. Carol Squiers, Esther Parada, and Richard Bolton clarify the ways in which photography serves as a form of mass communication, demonstrating in particular how photographic production is affected by the interests of the powerful patrons of communications. The three concluding essays, by Rosalind Krauss, Martha Rosler, and Allan Sekula, critically examine the concept of photographic truth by exploring the intentions informing various uses of "objective" images within society.
Analyse de l'art --- Histoire de la photographie --- Photographie --- Photography, Artistic --- Fotografie ; essays --- Fotografie en politiek --- Krauss, Rosalind --- Sekula, Allan 1951-2013 (°Erie, Pennsylvania, Verenigde Staten) --- Fotografie ; filosofie --- 77.01 --- Fotografie ; theorie, filosofie, esthetica
Choose an application
Ce volume propose en dix chapitres rédigés par les meilleurs spécialistes de l'histoire de la photographie un ensemble de récits ouvrant sur toutes les époques et les multiples pratiques de l'image. Prenant pour axe central la question de l'art et de la culture, ces récits traversent de longues périodes en synthétisant les grands enjeux de la modernité. Attentifs aux débats d'époques - la photographie entre art et science, amusement ou profession, espace social ou laboratoire technique -, les auteurs nous font découvrir le daguerréotype et le calotype du XIXe siècle, les méthodes d'observation, l'univers des amateurs comme celui des artistes en s'appuyant sur le formidable renouvellement des questions esthétiques de l'époque contemporaine. Cherchant à montrer comment, tout au long du XIXe siècle, la photographie a fait l'objet d'une construction de son univers dans une quête de légitimité, l'ouvrage nous emmène ensuite dans une traversée du XXe siècle où la photographie participe à toutes les révolutions artistiques comme à toutes les évolutions de la communication. Tour à tour mobilisée par les avant-gardes et les nouveaux médias illustrés, la photographie est tout aussi bien oeuvre d'art que document, matrice expérimentale et message politique. Par des histoires, plutôt qu'une histoire de la photographie, cet ouvrage révèle le dynamisme de la recherche qui conduit depuis plus de dix ans à un renouvellement des approches où se mêlent désormais histoire de l'art et histoire culturelle. http://www.priceminister.com/offer/buy/58881931/Gunthert-Andre-L-art-De-La-Photographie-Des-Origines-A-Nos-Jours-Livre.html#info Sommaire 7 Introduction par André Gunthert et Michel Poivert 11 La génération du daguerréotype La rencontre de la machine et de l'homme (1839-1851) Le daguerréotype aux États-Unis : un art social (1839-1861) par Paul-Louis Roubert et François Brunet 65 L'institution d'une culture photographique Une aristocratie de la photographie (1847-1861) par André Gunthert 103 Album du collectionneur 139 Aux limites du savoir La photographie et les sciences de l'observation (1845-1900) par Marta Braun 179 La volonté d'art De la photographie victorienne au mouvement pictorialiste (1857-1917) par Michel Poivert 229 Album du voyageur 255 Le jeu des amateurs L'expert et l'usager (1880-1910) par Clément Chéroux 275 Album de l'amateur 303 Les formes de l'information De la presse illustrée aux médias modernes (1843-2002) par Gaëlle Morel et Thierry Gervais 357 L'esthétique du document Le réel sous toutes ses formes (1890-2000) par Olivier Lugon 423 Album des temps modernes 459 La création expérimentale La recherche de nouveaux langages visuels (1917-1980) par Nathalie Boulouch 507 La nostalgie du moderne Le MoMA : institution de la photographie moderniste (1937-2000) par Kevin Moore 529 Un art automatique ? La photographie au cœur des stratégies de l'avant-garde (1915-1975) par Michel Poivert 570 Conclusion Histoire(s) de la photographie 573 Album du monde contemporain 599 Annexes Glossaire par Julie Jones Bibliographie Index
Photography --- Photographie --- History --- Pictorial works --- Histoire --- Ouvrages illustrés --- fotografie --- 19de eeuw --- 20ste eeuw --- 21ste eeuw --- Histoire de la photographie --- Photographe --- Photographie de mode --- Photographie de reportage --- Photographie documentaire --- Photographie montage --- Photographie publicitaire --- Photographie-tableau --- Panorama mondial --- fotografiegeschiedenis --- twintigste eeuw --- negentiende eeuw --- 77.03 --- 77 <09> --- Fotografie--Geschiedenis van ... --- 77 <09> Fotografie--Geschiedenis van ... --- Ouvrages illustrés --- Fotografie--Geschiedenis van .. --- Fotografie--Geschiedenis van . --- Photography - History --- Fotografie--Geschiedenis van --- 19de eeuw. --- 20ste eeuw. --- 21ste eeuw.
Choose an application
Une histoire de la photographie à travers le regard de plus de trente peintres et photographes tels que E. Degas, P. Richer, E. Munch ou encore R. Magritte. ©Electre 2017
Art et photographie --- Painting from photographs --- Art and photography --- 77(03) --- Photographs and painting --- Painting --- Photographs --- Photography and art --- Photography --- History --- Fotografie ; encyclopedieën --- Technique --- Painters as photographers --- Photography of the human body --- Histoire de la photographie --- Corps, thème --- Atelier d'artiste --- Histoire de la peinture --- Corps humain, thème --- Art and photography - History - 20th century --- fotografie. --- modellen (persoon). --- schilderkunst. --- techniek. --- 20ste eeuw. --- fotografie --- modellen (persoon) --- schilderkunst --- techniek --- 20ste eeuw
Choose an application
This book examines how Western photographic practice has been used as a tool for creating Eurocentric and violent visual regimes, and demands that we recognise and disrupt the ingrained racist ideologies that have tainted photography since its inception in 1839. Decolonising the Camera trains Mark Sealy's sharp critical eye on the racial politics at work within photography, in the context of heated discussions around race and representation, the legacies of colonialism, and the importance of decolonising the university. Sealy analyses a series of images within and against the violent political reality of Western imperialism, and aims to extract new meanings and develop new ways of seeing that bring the Other into focus. The book demonstrates that if we do not recognise the historical and political conjunctures of racial politics at work within photography, and their effects on those that have been culturally erased, made invisible or less than human by such images, then we remain hemmed within established orthodoxies of colonial thought concerning the racialised body, the subaltern and the politics of human recognition. With detailed analyses of photographs - included in an insert - by Alice Seeley Harris, Joy Gregory, Rotimi Fani-Kayode and others, and spanning more than 100 years of photographic history, Decolonising the Camera contains vital visual and written material for readers interested in photography, race, human rights and the effects of colonial violence.
Photography --- Social aspects. --- Philosophy. --- Social aspects --- Philosophy --- Sociology of minorities --- fotografie --- fotografiegeschiedenis --- fotografietheorie --- twintigste eeuw --- fotografie en politiek --- fotografie en kolonialisme --- fotografie en racisme --- Congo --- Verenigde Staten --- Groot-Brittannië --- 77.01 --- Racism --- Colonization --- Photographs. --- photography [process] --- racial discrimination --- Photography - Social aspects --- Photography - Philosophy --- Histoire de la photographie --- Colonialisme --- Noirs --- Discrimination raciale --- Art --- Photographie --- Aspects sociaux --- Philosophie --- Race --- Racisme --- dekolonisatie --- Imperialism in art. --- Imperialism --- Photography. --- Racism in art. --- History --- Aspect social. --- Philosophie. --- Political aspects --- History.
Choose an application
Throughout Germany’s tumultuous twentieth century, photography was an indispensable form of documentation. Whether acting as artists, witnesses, or reformers, both professional and amateur photographers chronicled social worlds through successive periods of radical upheaval. The Ethics of Seeing brings together an international group of scholars to explore the complex relationship between the visual and the historic in German history. Emphasizing the transformation of the visual arena and the ways in which ordinary people made sense of world events, these revealing case studies illustrate photography’s multilayered role as a new form of representation, a means to subjective experience, and a fresh mode of narrating the past.
Photography --- Photography in historiography. --- History --- Social aspects --- Moral and ethical aspects --- Germany --- Historiography --- activist. --- aesthetics. --- amateur. --- america. --- art. --- berlin. --- censorship. --- community. --- concentration camps. --- culture. --- democracy. --- diary. --- documentary. --- ethics. --- ethnic. --- european history. --- everyday. --- exhibition. --- german studies. --- germany. --- government. --- historian. --- holocaust. --- jennifer evans. --- military. --- nazi. --- paul betts. --- photography. --- political. --- portrait. --- professional. --- representation. --- revolution. --- scholarly. --- socialist. --- society. --- stefan ludwig hoffmann. --- visual. --- wartime. --- Histoire de la photographie --- Photographie --- Allemagne
Choose an application
kubisme --- avant-garde --- Art Déco --- Abstract [fine arts style] --- Dada --- suprematisme --- dadaïsme --- Cubist --- Surrealist --- Art Deco --- surrealisme --- abstracte kunst --- Art --- anno 1930-1939 --- anno 1920-1929 --- Art, Modern --- Avant-garde (Aesthetics) --- Avant-garde (Esthétique) --- Histoire de la photographie --- Histoire de l'architecture --- Histoire de la sculpture --- Histoire de la peinture --- Histoire de l'art --- 20e siècle --- Panorama mondial --- Avant-garde (Esthétique) --- Avant-garde (esthétique) --- Suprématisme --- Surréalisme (art) --- Art abstrait --- Art déco --- Suprématisme. --- Art abstrait. --- Art déco. --- Art, Modern - 20th century --- Abstract [modern European style]
Choose an application
Art styles --- Art --- anno 1910-1919 --- anno 1900-1909 --- anno 1920-1929 --- France --- Russian Federation --- Arts, French --- Arts, Russian --- Arts, Modern --- Arts français --- Arts russes --- Arts modernes --- Russian influences --- Exhibitions --- French influences --- Influences russes --- Expositions --- Influences françaises --- Kunstgeschiedenis --- Periodes --- 1979-05-31 - 1979-11-05 --- 7.03 --- 72.035.9 --- 72.036 --- 7.03 Kunststijlen. Kunstscholen. Kunststromingen --- Kunststijlen. Kunstscholen. Kunststromingen --- 72.035.9 Art nouveau. Jugendstil in de bouwkunst. Voorlopers van de moderne architectuur --- Art nouveau. Jugendstil in de bouwkunst. Voorlopers van de moderne architectuur --- 72.036 Moderne bouwkunst. Architectuur van de 20e eeuw --- Moderne bouwkunst. Architectuur van de 20e eeuw --- Russian arts --- Sintez (Group of artists) --- French arts --- Russia --- Espace de jeu --- Histoire de l'art --- Mobilier urbain --- 20e siècle --- Arts français --- Influences françaises --- Histoire de l'urbanisme --- Histoire de l'architecture --- Scénographie --- Affiche --- Littérature --- Musique --- Cinéma --- Histoire de la photographie --- Arts appliqués --- Arts décoratifs --- Paris (France) --- Moscou --- CDL --- 7.036 --- Arts, French - Russian influences - Exhibitions --- Arts, French - 20th century - Exhibitions --- Arts, Russian - French influences - Exhibitions --- Arts, Russian - 20th century - Exhibitions --- CENTRE NATIONAL D'ART ET DE CULTURE GEORGES POMPIDOU (PARIS) --- ECHANGES CULTURELS FRANCAIS --- ECHANGES CULTURELS RUSSES --- EXPOSITIONS --- RUSSIE --- FRANCE --- Photographie --- Paris
Choose an application
L'art nouveau répond à des termes et des réalités multiples. " Art nouveau " en France, " nieuwe Kunst " aux Pays-Bas et en Belgique, " Jugendstil ", " Secession " en Europe centrale, " Modernismo " à Barcelone et son équivalent à Moscou, " Modern style " font référence au projet de changement ; " art floral " et " arte floreale ", à certains des motifs qui l'ont inspiré ; " style Guimard " ou " Liberty ", à quelques unes des personnalités qui l'ont marqué ; " style coup de fouet " ou " Peitschenhieb ", " style nouille " aux émois agressifs qu'il a suscités ; " style 1900 ", au millésime qui, avec l'Exposition universelle présentée à Paris la même année, a symbolisé un moment d'apogée qui se confond, à tort ou raison, avec la " Belle époque ". Pour se cantonner à cette liste en dépit de son caractère incomplet, il faut observer que chacune des qualifications proposées soulève un problème : l'Art nouveau caractérise-t-il la Belle époque ? privilégie-t-il les lignes végétales et courbes ? désigne-t-il un " style " ? Force est de reconnaître, quel que soit le pays dans lequel il s'est illustré, qu'il n'a pas obtenu un consensus suffisamment large pour l'identifier à une société tout entière ; que la tendance à l'abstraction et à la géométrie des perpendiculaires l'ont autant absorbé que le floral et la courbe ; et qu'en définitive, les formes, les motifs et les couleurs qu'il a exprimés offrent une diversité multiple, sinon contradictoire. On retrouve, alors, le point de rassemblement de cet art aux aspects et aux dates si variés selon le pays, qui a duré de 1870 environ à 1914 environ. Les plus grands artistes de Lalique à Gallé, de Daum à Tiffany, de Horta à Guimard ou de Van de Velde à Gaudi sont les pivots de cette synthèse remarquable sur un moment incontournable de l'art moderne.
Affiche --- Art graphique --- Arts and crafts --- Estampe --- Exposition universelle --- Ferronnerie --- Histoire de la photographie --- Histoire des arts décoratifs --- Histoire des sciences et des techniques --- Histoire du costume --- Domenech, Lluis --- Gaudi, Antonio --- Guimard, Hector --- Hankar, Paul --- Hoffmann, Josef --- Mucha, Alfons --- Olbrich, Josef Maria --- Sauvage, Henri --- Van De Velde, Henry --- Wagner, Otto --- Whistler, James A.Mcn. --- Barcelone --- Berlin --- Bologne --- Darmstadt --- Dresde --- Glasgow --- Hongrie --- Lubiana --- Munich --- Nancy --- 709.04 --- Art belle époque --- Art nouva --- Arte joven --- Belle époque art --- Modern style (Art nouveau) --- Modernisme (Art nouveau) --- Modernismo (Art nouveau) --- Nieuwe kunst --- Stile Liberty --- Style nouille (Art nouveau) --- Aesthetic movement (Art) --- Art européen --- Art styles --- Art Nouveau --- anno 1900-1909 --- Art nouveau --- Histoire de l'art --- Exposition --- Histoire de l'architecture --- Histoire de la peinture --- Histoire de la sculpture --- Horta, Victor, 1861-1947 --- 19e siècle --- 20e siècle --- Panorama mondial --- Allemagne --- Congo --- Italie --- Art, European --- Jugendstil --- Art --- Wagner, Otto, --- Domenech I Montaner, Lluis --- Gaudí, Antoni, --- 700 --- art nouveau --- kunst algemeen --- art généralités --- Gaudí, Antoni, 1852-1926 --- Wagner, Otto, 1841-1918
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|